خرید از سراسر دنیا


» آشنایی بنیادی با بازار فارکس

آشنایی بنیادی با بازار فارکس

تاریخچه کوتاه کلمه FOREX از دو کلمه Foreign Exchange گرفته شده است و در واقع بزرگترین بازار مالی دنیا به حساب مي آيد، FX هم اختصار دیگری است که برای این بازار به کار می رود برخلاف بازارهای دیگر این بازار بصورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد، گردش مالی جالب توجه این بازار روزانه به 1.5 تریلیون دلار می رسد این گردش مالی عظیم بیشتر از مجموع گردش های مالی روزانه بورس های سهام معتبر دنیاست که این مساله باعث به وجود آمدن بازاری روان (Liquid) و مطلوب برای انجام معاملات می شود. در این بازار معامله(Trade) توسط بانک ها، کارگزاران، دلالان، موسسات مالی و اشخاص حقيقی صورت میگیرد "تريدها" از طریق خط تلفن و البته به صورت روز افزونی به وسیله اینترنت انجام مي شود.

جالب است بدانید که تنها چند سالی است که سرمایه گذاران کوچک به این بازار دسترسی پیدا کرده اند در گذشته به خاطر نیاز به سرمايه های كلان در این بازار اشخاص حقيقی كمتر وارد این بازار می شدند اما امروزه به لطف اینترنت و البته رقابت های جهانی امکان دسترسی برای سرمايه گذاران خرد به وجود آمده است. فارکس بازار بین بانکی (INTERBANK) هم نامیده میشود امروزه بازار به درجه ای رسیده که کلمه بین بانکی به هر شخص یا موسسه مالی که آماده خرید یا فروش ارز باشد اطلاق مي شود، فرضا یک آژانس مسافرتی که مي خواهد یورو را با دلار عوض کند. سوالی که معمولا مطرح مي شود این است که چرا ارزها باید خرید و فروش شوند؟ پاسخ این سوال در روابط بين المللی نهفته است، سیاست گزاری دولت ها و بانک های مرکزی مي تواند نقش مهمی در بازار فارکس بازی کند، بانک های مرکزی مي توانند میزان عرضه پول را در جهت پایداری سیستم مالی کشور کنترل کنند . امروزه بسیاری از شرکتها کالاهایشان را به کشورهای مختلف دنیا صادر می کنند ، دریافت ها و پرداخت ها بر مبنای ارزهای مختلفی صورت می گيرد، همچنین سرمایه گزاری های خارجی در یک کشور به تبدیل پول نیاز دارد و مثال ساده تر مسافرت یک توریست است که در سفر به  جالب است بدانید که تنها چند سالی است که سرمایه گذاران کوچک به این بازار دسترسی پیدا کرده اند در گذشته به خاطر نیاز به سرمايه های كلان در این بازار اشخاص حقيقی كمتر وارد این بازار مي شدند اما امروزه به لطف اینترنت و البته رقابت های جهاني امکان دسترسی برای سرمايه گذاران خرد به وجود آمده است. فارکس بازار بین بانکی (INTERBANK) هم نامیده می شود امروزه بازار به درجه ای رسیده که کلمه بین بانکی به هر شخص یا موسسه مالی که آماده خرید یا فروش ارز باشد اطلاق می شود، فرضا یک آژانس مسافرتی که می خواهد یورو را با دلار عوض کند. سوالی که معمولا مطرح مي شود این است که چرا ارزها باید خرید و فروش شوند؟

پاسخ این سوال در روابط بين المللي نهفته است، سیاست گزاری دولت ها و بانک های مرکزی می تواند نقش مهمی در بازار فارکس بازی کند، بانک های مرکزی می توانند میزان عرضه پول را در جهت پایداری سیستم مالی کشور کنترل کنند . 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده