بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هر آنچه که باید در مورد بازاریابی صنعتی یا B2B بدانید

هر آنچه که باید در مورد بازاریابی صنعتی یا B2B بدانید

بازاریابی صنعتی چیست؟

بازاریابی صنعتی ( Industrial marketing ) شامل فروش یک محصول یا خدمات یک شرکت به یک شرکت دیگر می شود. بازاریابی صنعتی، همچنین به عنوان بازاریابی کسب و کار (B2B) شناخته می شود.


بازاریابی B2B عمدتاً توسط شرکت هایی انجام می شود که محصولاتی را تولید می کنند که مصرف کنندگان عادی از آنها استفاده نمیکنند. مانند فولاد. با این حال، آن توسط شرکت هایی که محصولات آن را میفروشند به مشتریان خدمات میدهند استفاده میشود. مانند مصرف کنندگان عادی دیگر کسب و کارها، به عنوان مثال، شرکت Sprint (یک تامین کننده تلفن همراه) خدمات بی سیم، صدا و داده را به دو شرکت و مصرف کننده دیگر ارائه می دهد.


مزیت بازاریابی صنعتی

بازاریابی کالاهای صنعتی هزینه های بازاریابی شرکت های تأمین کننده تجهیزات صنعتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانسته است در مدت زمان کوتاهی بازار شرکتهای تحت پوشش شبکه بازاریابی صنعتی را گسترش دهد. تولید کنندگان ، واردکنندگان و تأمین کنندگان کالاهای صنعتی می توانند بدون هزینه اولیه به شبکه بازاریابی صنعتی بپیوندند. پس از انعقاد قرارداد و پوشش محصولات خود توسط شبکه بازاریابی گروه پیشتاز ، روند بازاریابی محصولات شما توسط گروه بازاریابی پیشتاز آغاز می شود و تنها در صورت فروش محصولات شما ، کمیسیون مورد توافق دریافت می شود.


استراتژی های بازاریابی صنعتی

موفقیت در بازاریابی صنعتی ناشی از تبلیغ محصول در رادیو یا تلویزیون نیست. در عوض ، موفقیت در این زمینه با شناخت شرکت شما در صنعت و نشان دادن محصول به عنوان یک مؤلفه ثابت و اساسی حاصل می شود. در زیر برخی از استراتژی های مورد استفاده برای تخصص در معرض بازار قرار دارد:


  میزبان وبینارهای مبتنی بر اطلاعات

  قرار دادن غرفه یا کیوسک تبلیغاتی در یک نمایشگاه تجاری-صنعتی

  ارسال خبرنامه به منظور معرفی شرکت و سازمان به عنوان کارشناس در این زمینه

  حضور فعال و تعاملی را در شبکه های اجتماعی حفظ کنید

  در رویدادهای شبکه شرکت کنید و با خریداران روابط دو طرفه برقرار کنید



مشتریان در بازاریابی صنعتی

بازاریابان صنعتی به طور کلی روی گروه های زیر تمرکز می کنند:

  شرکت هایی که از محصولات خود استفاده می کنند ، مانند شرکت های ساختمانی که صفحات فولادی را برای استفاده در ساختمان ها خریداری می کنند.

  مراکز دولتی بزرگترین و تنها هدف و مصرف کننده بازاریابی صنعتی هستند.

  موسساتی مانند بیمارستان ها و مدارس.

  شرکت هایی که این محصولات را پس از خرید آنها به مصرف کنندگان کوچک مانند دلالان و عمده فروشان می فروشند.


یک بازاریاب صنعتی می تواند با شناسایی نیازهای مشتری و ارائه راه حل های مناسب برای ترکیب نیازها با راه حل ها ، محصول و یا خدمات خود را به طور موثر با قرار دادن پیشنهاد خود به خریدار مناسب تحویل دهد.

شناخت نیاز مشتری از یک بازاریاب صنعتی قبل از شروع هرگونه فعالیت بازاریابی یا تبلیغاتی بسیار مهم است. در بازاریابی مصرف کننده ، یک تبلیغات موثر می تواند در طیف گسترده ای از شبکه ها پخش شود و درصدی از مصرف کنندگان را برای خرید آن جذب کند. اما از آنجا که بازاریابی صنعتی فرایندی بسیار تخصصی تر است ، بازاریابان همیشه در معرض خطر بیگانگی مشتریان بالقوه خود هستند در صورتی که قبل از تطبیق خدمات و محصولات خود با نیازهای خود ، نیازهای خود را کاملاً درک نکرده باشند.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده